Campagne en initatiefnemers

Vaker een dagje geen vlees eten is beter voor mens, dier en milieu. Daarom slaan de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever voor de zesde keer de handen ineen om heel Nederland bewuster te laten eten. Dit jaar doen we dat met de landelijke campagne DOE MAAR LEKKER VEGETARISCH, waarmee we laten zien hoe makkelijk u uw vertrouwde gerecht vegetarisch kan maken.

Cadeaukaart DOE MAAR LEKKER VEGETARISCH

Begin november krijgen alle Nederlandse huishoudens die meespelen met de Postcode Loterij een cadeaukaart ter waarde van € 12,50. Hiermee kunt u tussen maandag 28 oktober tot en met zondag 17 november 2019 vegetarische producten kopen bij Albert Heijn.

Met deze cadeaukaart en de recepten laten de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever op een laagdrempelige manier zien dat vegetarisch eten ontzettend lekker en gemakkelijk is.

Initiatiefnemers

De Postcode Loterij draagt bij een rechtvaardigere en groenere wereld. Dit doen we onder andere door goede doelen op het gebied van mens en natuur financieel te steunen. Met de DOE MAAR LEKKER VEGETARISCH-actie willen we u op een makkelijke manier kennis laten maken met vegetarische alternatieven en zo de overgang naar een groenere wereld versnellen.

Albert Heijn en Unilever zijn structureel bezig met het verduurzamen van hun assortiment en heel actief op het gebied van het produceren en aanbieden van vegetarische levensmiddelen. Zo is Albert Heijn dit jaar voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt en biedt Albert Heijn een groeiend assortiment aan vleesvervangers.

Unilever heeft als doel om producten te maken die goed smaken, waar mensen zich goed bij voelen en die een positieve bijdrage leveren aan de wereld van vandaag. Daarom breidt Unilever haar portfolio van plantaardige producten uit. Met Knorr, Unox en De Vegetarische Slager willen zij het voor iedereen gemakkelijk maken om af en toe een dagje geen vlees te eten.